2013. július 26., péntek

not being evil, part I.

A blogposztjaim tényleg exponenciálisan ritkulnak. Mindenesetre... még létezek. Kábé. A szó valamilyen értelmében. Úgyhogy ezt bizonyítandó íme egy blogposzt.

Az elmúlt X hónap tartalmából: írtunk NIPS cikket. Ez az a bizonyos konferencia, ahonnan tavaly hosszú és enyhén havas blogposztok keletkeztek. Persze még korántsem biztos, hogy el is fogadják, de ha igen, megyünk!

Illetve megvolt a május végi 2 hét, alias "pokolszerű mennyiségű meló, cikkírás plusz gyakornoki kombinálva,  az alváshoz hasonlító tevékenységek meglehetős mellőzésével". Cserébe: ingyenkaja.

Google-éket szeretjük.



Mellékelt ábra: Google-ék híres automata autója. Elképzelendő: a kúp alakú izé a tetején forog, gyorsan, és mindeközben futurisztikus surrogó hangokat hallat. Mindez Google-ék egyik buszmegállójában történik... néhány hetes gyakornokok enyhén megszeppent csoportja figyeli az eseményeket, kellő távolságból. Valaki aztán előkap egy telefont, fénykép. Emm... ezek szerint lehet fényképet csinálni... egy idő után el is kezdenek keletkezni az "én és ez a dolog" jellegű képek. A buszmegállóban állásnál bonyolultabb dolgot csinálni nem láttuk még viszont (időközben megjött a busz).

Háttérsztori: az elmúlt X hónap programjának a nyár szempontjából legrelevánsabb eleme az a 3 telefonos interjú volt, aminek végén Google-ék kitalálták, hogy felvesznek gyakornoknak. Különösebb ellenállást nem tanúsítottam, ennek megfelelően kb. május közepe óta San Joséban vagyok fellelhető, túlnyomórészt C++ kódolás közepette. Már amikor nem az ingyenkaját fogyasztom. (Statisztika: a gyakornokok átlagban 2-szer annyit esznek, mint az állandó alkalmazottak. Ami a tapasztalatok alapján csöppet sem meglepő.)

Persze a helyszínig is el is kellett jutni valahogy. Tény, hogy össz 1 darab bőrönddel jelentem meg az USÁban tavaly nyáron, azóta mindenesetre sikerült már felhalmozni néhány dolgot. Lehet, hogy... kellene egy autót bérelni? Vagy vajon meglesz 2 menet vonatozásból? Elvégre egy bőrönd, meg pár doboz, meg...


(... és még az elején komolyan elgondolkoztam rajta, hogy vajon mivel fogom megtölteni ezt a szép tágas Priust. Nos, sikerült.)

San Joséban egy kb. most épült apartman-komplexumban (emm... lakópark?) volt az új szállás (Google-ék oldották meg ezt is. Naná hogy megoldják.) 2 szobában vagyunk 4-en... lakótársak az USA random pontjairól, 1, max 2 bőrönddel. Én:

A szállítmány elenyésző része. Kb. 4x ennyi volt végül.
Jellemző jelenet: pakolom kifelé az autóból a dolgokat. Ámde bár tudtam a kapukódot, a kapu kinyílni nem volt hajlandó (bár előzékenyen közölte, hogy "Access Granted". Köszi.) Következésképp a(z amúgy meglehetősen nagy) épület megkerülésének megelőzésére (a működő kapu nem volt közel), mint a mellékelt ábra is mutatja, kitámasztottam az ajtót dobozokkal / kavicsokkal / egyéb céleszközökkel. Majd nekiálltam felhalmozni a dobozokat az ajtón belül.

Amikor is megjelent a biztonsági őr.

Én persze egyből elkezdek magyarázni. Hogy a kapukód nem működik. Meg hogy majd bezárom. És biztos van valami szabály, ami alapján mindenkit, aki kitámasztja a kaput, haladéktalanul fel kell négyelni, de...

Nos, nem jutottam sokáig, a reakció ugyanis kb. annyi volt, hogy "okay man, it's cool, go ahead". Rámmosolyog, továbbmegy.

Jéé.

Balra az egyik épület 3adik emeletén vagyok fellelhető

San Jose amúgy nagyságrendileg a Szilícium-völgy közepe... ami egyébként tényleg egy völgyszerű képződmény, legalábbis viszonylag sok irányba látszanak hegyek a távolban. Innen Mountain Viewig (ahol Google-ék lelhetők fel) kb. 20-25 perc busszal (Google busz természetesen). És tényleg egész sok mindenki fellelhető a környéken: a fenti fényképen a bal oldali fák mögött Ciscóék központja, plusz íme egy fénykép Broadcomék valamely épületéről, amely cégnevet eddig gyakrabban láttam Linux driverek nevében, mint épületek homlokzatán...


Nos, Google-ékről túl sok nem fért a posztba, ellenben hiánypótlásul: pulykák. Mert megtehetjük.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése